maanantai 20. joulukuuta 2010

20

Kylläpä aika on kulunut vauhdilla, nyt ollaan jo kakkosella alkavassa luukussa!

Koska tämä on edelleen myös virkkaus- ja neulontablogi, niin kerrottakoon että jotain pientä olen ehtinyt myös virkata ja neuloa viime aikoina. Itsekkäästi itselleni vain :) Virkkasin pipon, siitä tuli ehkä hitusen liian iso. Mutta korvat eivät ainakaan palele.

Säärystimet tein...

...ja kaulaliinaakin olen välillä neulonut.

Tuo kuvausalustana oleva kirja on tämä. Hämmästyin kun huomasin että se on jo kymmenen vuotta vanha. Lainaan sen aina joskus kirjastosta, kun tekee mieli ihastella kauniita talvisia kuvia ja kiireetöntä tunnelmaa.

*
Päivän käsityöläinen on portugalilainen graafinen suunnittelija Rita Cordeiro. Hänellä on kaksi kauppaa: Wooler ja Cooler. Varsinkin Wooler on minusta kiva ja innostava.

10 kommenttia:

  1. Minun on jo pitkään pitänyt kommentoida, että sinulla on ihana blogi! Nättejä kuvia ja hyväntuulisia postauksia. Erityisesti oon tykänny noista numerokuvista. Minulla kun ei tänä vuonna ole joulukalenteria, niin sinun kuvasi ovat toimineet kalenterinluukuina. :)

    Nättejä ovat myös tuo pipo, säärystimet ja kaulahuivi. Mistähän langasta ne on tehty?

    VastaaPoista
  2. Emmanuelle, kiitos :) Kiva että olet tykännyt! Minusta on kiva ottaa asetelmakuvia, joten noita numerokuvia on ollut kiva miettiä.

    Pipon lanka on Sirdar Indie, säärystimien Twilleys Freedom Spirit, kaulahuivin lanka on Novitan Jamboa.

    VastaaPoista
  3. Ihania sävyjä käsitöissäsi! Tuollaiset kirjain- ja numeroleimasimet mun pitää saada kans. Ehkäpä toivon toukokuussa synttärilahjaksi. Tänä vuonna toivoin dymoa ja sain...

    Mukavaa jouluviikon jatkoa!

    VastaaPoista
  4. Ihan supernätti pipo! Ja tosi kivoja juttuja siellä Woolerissa!

    VastaaPoista
  5. Kiva kalenteri sinulla täällä! Ja ihana tuo kirja, lempijoulukirjani. Olen vuosien varrella tehnytkin sen innoittamana joitakin joulujuttuja. Ainoa asia, joka siinä särähtää on, että sammal on käännetty jäkäläksi. Kielenkäännöstöitä tekevää biologia ottaa sydämestä. :)

    VastaaPoista
  6. Nonna, leimailu on kyllä kivaa. Ehkä leimailen noilla vielä vaikka lahjapakettienkin päälle. Mukavaa ja jouluista viikkoa sullekin :)

    Maijanmaja, kiva että tykkäät :) Itsekin olen aivan ihastuksissa tuohon wooleriin. Juuri tuollaisesta tyylistä tykkään.

    Tuija, kiitos :) Ai, en ollutkaan huomannut tuota sammal/jäkäläjuttua. Mutta kaunis ja kiva kirja tuo tosiaan on.

    VastaaPoista
  7. Kaunis joulukalenteri sinulla! :)
    Tuo on myös minun lempikirjojani. Viimevuonna kokeilin tehdä tomusokerilumitähtiä ikkunaan. Kauniita tuli, joskaan ei kovin kestäviä ;) Vielä kun sen jostain bongaisi oman kirjahyllyn täytteeksi.

    VastaaPoista
  8. Kristiina, kiitos :) Lumitähtiä voisinkin joskus minäkin kokeilla.

    VastaaPoista
  9. Rita, thank you! I really like Wooler and Cooler :)

    VastaaPoista