perjantai 24. kesäkuuta 2011

Juhannusmekko

Tyttöselle valmistui mekko virkatulla yläosalla. Lanka on Novitan Kotiväkeä, helmaosa kirppiskangasta. Harjoituskappale tästä vähän tuli, mutta pääasia että tyttö tykkää käyttää. Sopii kyllä nätisti tuon pitsihuivin kanssa, jonka virkkasin viime kesänä.

Minulla ei ollut erityistä ohjetta, 70-luvun käsityölehdistä ja -kirjoista olen tällaisia mekkoja joskus katsellut. Niin, ja ihanasta Villaseni-blogista myös! Kangasosaan kannattaa pujottaa ensin kapea kuminauha yläreunaan, niin kiinnitys virkattuun osaan on helpompaa.

7 kommenttia:

  1. Ihana mekko, tällaisesta olen haaveillut. Itsellänikin oli lapsena!

    VastaaPoista
  2. Oi miten nätti, suorastaan ihq-daa! :)
    Hyvää juhannusta!

    VastaaPoista
  3. Oikein ihana mekko ja pitsihuivi! Hyvää Juhannusta!

    VastaaPoista
  4. Kiitos teille :) Tällaisia täytyy tehdä joskus lisää. Aika nopeasti tuli valmista, kun alaosa on kankainen eikä virkattu...

    *****VALOISAA JUHANNUSTA KAIKILLE TÄNNE KURKKAAVILLE!*****

    VastaaPoista
  5. Jälkijättöisesti kommentoin:
    Tuo mekko on aivan taivaallinen!! Olet kyllä taitava ja luova tekstiilien toteuttaja. Ja heti iski kova tarve saada samanlainen hellemekko itselleni.. :)

    VastaaPoista
  6. Ihana mekko! Samaa ideaa olen pyöritellyt mielessäni, mutta en ole päässyt edes alkuun. Vähän tuo ompeleminen tökkii, kun tuntuu ettei osaa. Pitää muistaa tuo kuminauhavinkki, jos joskus siihen vaiheeeseen pääsen :)

    VastaaPoista
  7. Käsityönopettaja, kiitos kauniista sanoistasi :) Tällainen mekko olisi tosiaan kiva aikuistenkin koossa.

    Jaana, kiitos :) Kannattaa kokeilla! Ei minullakaan tuon tekemiseen kovin kauaa aikaa mennyt, kun virkkausta oli lopulta aika vähän.