sunnuntai 29. heinäkuuta 2012

Metsänvihreät












Käytiin mustikkametsässä, mutta lähdettiin melkein heti pois. Hyttysiä oli niin hirveästi.

Olen viime aikoina innostunut sukkien tekemisestä. Nämä metsänvihreät valmistuivat eilen miehelle. Novitan 7 veljestä Nostalgia -lanka viehättää minua kirjavalla ja elävällä pinnallaan, siitä voisi neuloa vielä piponkin.

Uudessa Novita-lehdessä oli hauskat Noora Niinikosken suunnittelemat virkatut pöksyt. Ehken ihan noin villejä housuja osaisi itse käyttää, mutta tuota herkullista musta-valkoinen-sininen-vaaleanpunainen-yhdistelmää voisi käyttää vaikka sukissakin.

Tampereen kirppiksistä voisin suositella vielä SPR:n Konttia Lielahdessa. Kävin siellä eilen ja tein hyviä löytöjä. Pieni nahkainen käsilaukku, kasviaiheinen astiapyyhe ja vähän muutakin lähti mukaani.

29 kommenttia:

  1. Oi, ihan mun väriset sukat! Kontti on oikein hyvä paikka. Erityisesti tykkään sen paikan laukkuvalikoimasta. Pajukorinkin olen sieltä löytänyt.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vihreä on hyvä väri :) Kontti on mulle vieraampi paikka, yleensä tulee käytyä vain keskustan kirppiksillä. Nyt kyllä ihan innostuin että voisi useamminkin poiketa.

      Poista
  2. Ihanat kuvat tässä ja hienot sukat. Ja aika houkuttelevat nuo pöksyt...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Juu, jokin noissa pöksyissä on... Sellaista Marimekko-tunnelmaa.

      Poista
  3. Sukkien värit on kyllä todella herkut!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olikin heti pakko aloittaa sukat noilla väreillä :)

      Poista
  4. Ja ai niin, juhlat oli tosi kivat ja kääretorttu huippuhyvää :) Mä käytin siinä valmiin marianne crushin sijasta niitä marianne palloja, jotka sitten itse murskasin. Tykkäsin paljon! Kaikki meni, eikä meille jääny mitään rääppiäisiä. :/ (ihan hyvä tietty, mut kyllä maistuis tänäänkin..)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva! Sun täytyy sitten vaan leipoa pian uudestaan :)

      Poista
  5. Liikaa httysiä metsässä, kerättiin sen verran että saatiin piirakka. Kontista minäkin tykkään! Niin ja villasukkia pitäisikin ruveta tekemään, niin olisi sitten valmiita kun niitä tarvitaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, nyt on oivallinen aika ryhtyä villasukan tekoon. On niin kevyt työ, että mukava neuloa vaikka uimarannallakin. Me saatiin kerättyä mustikoita ehkä desin verran yhteensä. No, täytyy kokeilla pian uudestaan.

      Poista
  6. Kivoja kirppislöytöjä :) Virkatut villahousut olisi mainiot!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, olen kyllä tyytyväinen löytöihini :) Ja villahousujen virkkausta houkuttaisi kokeilla, olen nähnyt niihin ohjeita myös 60-70-luvun käsityölehdissä.

      Poista
  7. Ihana laukkulöytö! Meidän mustikkaretkellä kiusasi paarmat. Saalis jäi laihaksi marjojen suhteen, mutta patteja tuli runsaasti jokaiselle poimijalla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, olen oikein iloinen laukusta, ei ollut edes kallis nahkalaukuksi, 3 euroa vain. Nyt on kyllä harvinaisen äkäisiä ötököitä liikkeellä, ja jopa kaupungin puistossakin on tullut törmättyä hyttysiin.

      Poista
  8. Jestas sentään, virkatut pöksyt!!! Väriyhdistelmä on kyllä ihana just vaikka sukissa. Housuissa vois ajatella keskenään soituvampia sävyjä. Haluaisin kyllä nähdä jonkun tekevän tollaset pökät ja käyttävän niitä. Kadehtisin kovasti :)

    Upea laukkulöytö!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun oli pakko heti aloittaa sukat noilla väreillä, kaapissa sattui niitä olemaan. Noiden housujen yläosa on neulottu, voivat olla ihan mukavatkin päällä. Mutta värit ja reikäiset raidoitukset on kyllä aika vauhdikkaat :)

      Poista
  9. Eihän nuo housut ole yhtään villit ;) t jo vanha virkattujen housujen käyttäjä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :) Itse olen joskus miettinyt että voisin virkata iloisen väriset housut tytölleni, 60-70-luvun lehdissä näkee ohjeitakin. Yhdet raitaiset villahousut olen hänelle jo neulonut. Ehkä jonkun pidemmän yläosan kanssa voisin jopa itsekin osata käyttää, lämmittäisihän ne talvella ihanasti :)

      Poista
  10. Ihana laukku!
    Selasin uutta Novitaa innostuneena. Siinä oli monta juttua jotka haluaisin tehdä. Ensin vaan pitäisi päästä lankakauppaan ostamaan mm isoveli- lankaa.. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, olen oikein tyytyväinen laukkulöytööni, olen tuon tyyppistä pientä vanhaa nahkalaukkua jo pidempään metsästänyt. Minäkin olen viime vuosina innostunut Novitan lehdistä, hyviä ohjeita ja kauniita kuvia. Ja lankaa saa aina lähikaupastakin :) Minullakin on mielessä monta ohjetta jo edellisistäkin numeroista... Ja tuo uusi design-lehti oli kivan erilainen ja kiinnostava myös.

      Poista
  11. Kauniit sukat, hyvät värit.

    Novitan uusiin lankoihin en ole vielä ehtinyt tutustua, mutta nuo villahousut näin vilaukselta ja alkoi naurattaa. Olen viime viikkoina pyöritellyt 7 veljestä -keriä, joita olen vuosien varrella jemmaillut. Kirkkaita riemuvärejä olisi vaikka kuinka ja olen ihmetellyt mitä kummaa niillä tekisin. Pehmoihinkaan ne eivät käy, kun niistä tulee liian karheita ja kovia sillä langalla. Ehkäpä teen villahousut ;)

    Ihana laukku!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Olen viime aikoina tykästynyt vihreään. Sinistäkin haluaisin käyttää enemmän. Nyt sitten aloitin heti sukat noilla villahousujen väreillä, kun niitä sattui kaapissa olemaan. Värikkäät villahousut kuulostaakin hyvältä idealta! Tai miksei vaikka pitkät polvisukatkin :)

      Poista
    2. Katselin uudestaan noita villahousuja. Ne on ihanat! Jos haluaisi hillitymmät voisi ehkä tehdä vaikka harmaan sävyillä. Kivat niissä kyllä on värit. Tulee nätit sukat.

      Iloiset raitapolvisukat olis veikeät :)

      Poista
    3. Minustakin nuo housut oli yksi hienoimmista jutuista tuossa design-numerossa. Tykkäsin myös Jenni Alavan palmikkomekosta ja Marja Sunan pitsihuivista. Harmaina nuo housut olisikin aivan ihanat :)

      Poista
  12. Oletpa nopeasti neulonut sukat uutuusväristä! Eivätkös syksyn langat ole ilmestyneet kauppoihin ihan vasta? Mukavan näköiset kyllä ovat ja kirppislöydötkin ovat ihania.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti :) On noita lankoja jo jonkun aikaa ollut kaupoissa ainakin täällä päin, ilmestyivät ennen lehteä. Mutta kyllä nuo sukat yllättävän nopeasti valmistui. Olen tehnyt viime aikoina sukkia paljon ja homma alkaa kai sitten sujua. 7 veljestä on myös mukavan paksua ja nopeasti neuloutuvaa sukkalankaa, isommassakin koossa :)

      Poista
  13. MÄ aina haaveilen näyttävistä sukkahousuista, muttei ne ihan varmasti sopisi minulle, kun en ole mikään säihkysääri. Mutta muiden jaloissa ne on kivan näköisiä.

    VastaaPoista
  14. Ihana blogi! Jään ehdottomasti lukijaksi. Ihania kuvia ja tunnelmia, tulee hyvä mieli blogia selaillessa :)

    VastaaPoista