perjantai 24. toukokuuta 2013

Kesäkassi

Kesän kynnyksellä minuun iskee aina ompeluinnostus. Löysin vaatehuonetta penkoessani kesäkassin, joka on jäänyt kuvaamatta blogiin aiemmin. Taisin olla valmiiseen kassiin jotenkin tyytymätön, mutta nyt se näyttääkin ihan hyvältä. Näin käy käsitöiden kanssa aika usein.

Löysin kassin ohjeen kivasta Oodi tyynyliinalle -kirjasta, jonka olen lainannut kirjastosta jo muutamia kertoja. Kirjoitin kirjasta pari vuotta sitten. Ihanainen punainen kukkakangas on kirppislöytö, varmaan ollut verho aiemmin. Kahvat ovat kirppikseltä myös. Ostin halvan (ja ruman) kassin ja irrotin kahvat. Kassi on hauskasti käännettävä. Raitakangas taitaa olla Ikeasta hamstrattua.

Minulla on vinot pinot kankaita, vanhoja lakanoita ja tyynyliinoja, liian pieniä lasten vaatteita... Niistä voisi tehdä vaikka mitä :)

28 kommenttia:

  1. Hahaa, aika lisä tekee selkeästi hyvää käsitöiden kanssa :D Minun silmääni tuo kassi on kivan näköinen, etenkin kukkaiselta puoleltaan. Ja lakana/tyynyliinapinossa näyttää olevan aarre poikineen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Luulenpa, että käytän enemmän kukkapuolta :) Lakanoista ja tyynyliinoista saisi kivan tilkkutäkin... Katsotaan mitä keksin ja saan aikaiseksi!

      Poista
  2. Ai, mitkä ihana karkkivärit kassissa! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, tämä kangas on kaikista kangaslöydöistä ihan lempparini :)

      Poista
  3. Vastaukset
    1. Kiitos, taidan ottaa sen tänä kesänä oikeasti käyttöön :)

      Poista
  4. Kääk - miten ihana kukkakangas kassissasi! Joskus niitä aarteita löytyy ihan oman kaapin kätköistä ... ;o)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä, välillä sitä ehtii jo ihan unohtaakin mitä on tullut väkerrettyä :)

      Poista
  5. Voi miten nostalginen kuosi tuossa kesäkassissa :)

    VastaaPoista
  6. Ihana kassi. Mulla on toi tyynyliina-kirja, kiitos muistutuksesta. Niin ja materiaalejakin olisi jemmassa ihan tarpeeksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Tuo on tosiaan kiva kirja, ja materiaalina voi tietty käyttää muitakin kankaita jos ei satu olemaan tyynyliinoja.

      Poista
  7. Onpas ihanakassi ja kankaat! Ja nuo lautaset ja varmaan piirakkakin :) Mulla on kanssa vinoja pinoja...kun ehtisi ommella oikein urakalla...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Toivottavasti pääset ompelemaan :) Piirakka oli sellaista puolukka-kookos-intiaanisokeripiirakkaa, ehkäpä laitan siitä joskus ohjetta tänne.

      Poista
  8. Ihania kankaita! Ja leikelehtiö. Ihana. Kukkakesäkassi. Toi on tosi kiva, tuo kukkakangas kyllä kolahtaa mulla. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Kukkakangasta jäi onneksi vielä ylikin, täytyy etsiä se ja miettiä mitä keksisi :)

      Poista
  9. Oih, ihana kassi! Minäkin olisin kesäkassin akuutissa tarpeessa, ja samanlaiset vanhasta kassista puretut kahvatkin olis. Oliko tuo kaava ihan neliö vai onko sitä kaarrettu tai väännetty johonkin suuntaan?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Muistaakseni kaava oli ihan neliö. Ja nyt kun muistelen, niin hankalin kohta kassin teossa oli se kun piti kääntää kangas kahvojen päälle ja ommella... Olen joskus nähnyt avattaviakin kahvoja, ne olisi helppo vain pujottaa paikalleen. Mutta muuten kyllä helppo projekti, kannattaa kokeilla! Varmaan netistäkin voisi löytyä ohjeita tällaisiin kasseihin.

      Poista
  10. Ihana kassi ja kangaspino :) mitähän niistä keksit?!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Mahdollisuuksia ja ideoita olisi monia, katsotaan mitä syntyy :)

      Poista
  11. Mulla on se kirja ja yritin myydä sitä kirppiksellä, mutta se ei mennyt kaupaksi, olikohan se sen merkki, että pitäisi itse kokeilla jotakin siitä kirjasta tai sitten sen merkki, että jos en tee siitä vieläkään mitään lähetän sen sulle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :) Kannattaa testailla ohjeita, jos innostuu. Siinä oli helppoja mekkoideoita ja muutakin kesäistä.

      Poista
  12. I love your blog! Yes, I really do.
    Sinulle on tunnustus blogissani :)